Straipsniai
Daugiafunkcės automobilių stovėjimo aikštelės grindų betono armavimas
2019 m. pabaigoje šalia Vilniaus oro uosto baigta statyti ir moderni keturių aukštų, 25 tūkst. m2 ploto daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1 tūkst. vietų, didžioji jų dalis skirta keleivių ilgalaikio automobilių stovėjimo tikslams. Daugiafunkcėje aikštelėje Rodūnios kelio ir F. Vaitkaus gatvių sankryžoje įdiegtos eismo valdymo ir palydos sistemos, kokybiškos vaizdo stebėjimo kameros ir į judesius reaguojanti apšvietimo sistema, elektromobilių įkrovos stotelės, be to, įrengtos ne tik ypač plačios ir patogios, bet, kovojant su apledėjimu, ir šildomos nuovažos, kas ypač aktualu vairuotojams šaltuoju metų laikotarpiu.
Patikimi sprendimai – šimtmečiui
Modernūs sprendimai priimti ir liejant aikštelės grindis. Šiuolaikiškus betono armavimo sprendimus pristatė Belgijos polipropileno fibros ir plaušo gamintojo „Adfil“ įgaliotieji partneriai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje UAB „In Fatis“, atstovaujantys prekių ženklui „PP Baltic“.
UAB „In Fatis“ vadovas Andrius Karpauskas pasakoja, kad daugiafunkcės automobilių stovėjimo aikštelės grindų betono armavimui pasiūlyta naudoti polipropileno fibrą „Durus® EasyFinish“ ir plaušą „Crackstop® Ultra“, kuriais armuotas betonas savo savybėmis nenusileidžia plienu armuotam betonui. Toks sprendimas turėjo ne vieną pranašumą – pirmiausia leido atsisakyti plieninio armatūros tinklo naudojimo, tad darbo procesas buvo supaprastintas, pagreitintas ir atpigintas. Visuomeninės paskirties infrastruktūros objektų poreikis lemia trumpus tokių objektų statybos terminus, tad darbo laiko sąnaudos tampa vienu iš svarbių rodiklių. Armuojant betoną polipropileno fibra, prieš tai nereikia kloti armatūros tinklo, iš betono mazgo skiedinys pristatomas jau armuotas, į jį įmaišius polipropileno fibrą, ir paruoštas lieti – taip išvengiama parengiamųjų darbų ir sutaupoma nemažai laiko, kuris būtų skiriamas armatūros tinklui pakloti ir tinkamai įrengti.
- Polipropileno fibra „Durus®“, skirta betonui armuoti, daugeliu atvejų pakeičia metalinius plaušus ar armatūros tinklus. Dažniausiai naudojama 2–4 kg/m³ betono. Ši medžiaga į betoną įmaišoma betono mazge. Polipropileno fibra betone sudaro unikalų trimatį tinklą ir tolygiai pasiskirsto betono sluoksnyje.
- Polipropileno plaušas „Crackstop®“ skirtas mikroįtrūkimo prevencijai pirminėje betono stingimo stadijoje. Bandymais patvirtinta, kad 0,9kg/m³ šio plaušo iki 100 % sumažina plastinių susitraukimo deformacijų metu atsirandančių trūkių galimybę.
Kitas svarbus pranašumas, kad, betoną armuojant polipropileno fibra, o ne armatūriniu tinklu, ateityje išvengiama korozijos keliamų problemų. Lietuvos klimato sąlygoms būdingi dideli temperatūrų svyravimai, drėgmė, apledėjimas ir kovai su juo gatvėse naudojamos druskos netrunka paveikti betono armavimui naudojamą plieninę fibrą arba armatūros tinklą, prasideda korozija – betono gaminys praranda dalį savybių ir susilpnina konstrukcijas.Skaičiavimai rodo, kad, pakeitus armavimo būdą, į aplinką pateko apie 100 kartų mažiau CO2, nei būtų išmesta gaminant plieninę armatūrą! Tad objektas tapo gerokai draugiškesnis aplinkai.
Didžiausias polipropileno fibros pranašumas yra tai, kad ji atspari šalčiui, drėgmei, vandeniui, druskoms bei cheminėms medžiagoms. Gamintojas „Adfil“ yra atlikęs šio produkto 100 metų patvarumo bandymus, kurie patvirtina, kad tai patikima ir ilgalaikė statybinė medžiaga. Todėl statybos srityje daug kur ja galima visiškai arba iš dalies pakeisti armatūros tinklą. Jos savybes patvirtina Skandinavijos šalių, Jungtinės Karalystės patirtis. Polipropileno fibra naudojama labai įvairiai: tai lauko aikštelės, privažiavimai ir automobilių aikštelės; betoniniai takai, keliai ir šaligatviai; grindys gamybos patalpose, sandėliuose ir kt., krantinės ir krovos aikštelės jūrų uostuose; vandens valymo įrenginių statyba; šiukšlių rūšiavimo ir perdirbimo gamyklų statyba, tunelių statyba.
„PP Baltic“ pateikia visus reikalingus skaičiavimus, nemokamai konsultuoja užsakovus, rangovus ir projektuotojus.